Katılımcılara aşağıdaki bilgiler aktarılacaktır.
- Standardın gelişimi ve genel giriş
- Standarttaki temel kavramlar, tanımlar
- Standartın diğer BT ilişkili standartlarla ilişkisi (ITIL, ISO-27001)
- Standart maddelerinin açıklanması
- Hizmet sunum seviyesi
- Bakım-hizmet çağrılarının sözleşmede söz verilen sürede çözüme ulaştırılmasının önemi
- Problem yönetim süreci
- Değişim yönetimi süreci
- Sürüm yönetimi süreci
- Yönetim sistemi kurulması ve yönetilmesi için yol haritasının çizilmesi
Katılımcıların kazanımları:
- Hizmet sunum sürecini anlamak,
- Hizmet sunumunda problem, çağrı, hizmet yönetimleri ve ilişki, tedarikçi yönetimi
aşamalarında standartın gereklerini öğrenmek
- Hizmetin kesintisiz sürdürülebilmesi için kapasite yönetimi ve hizmet sürekliliği yönetimini öğrenmek
- Hizmeti raporlamanın önemini öğrenmek