Yenilikçi fikirler ile yenilikçi ürün-hizmet-süreç sunmak ve geliştirmek isteyen kuruluşlar
aşağıdaki bilgileri alacaklardır.
Yenilikçi fikirleri üretme
Yenilikçi fikirlerini değerlendirme
- Yenilikçi fikir üretme
- Yenilik içeren fikirlerin üretiminde yaratıcı düşünme teknikleri
- Fikirlerin üretme-değerlendirme-hayata geçirme süreci
- Kapalı inovasyon-açık inovasyon
- Fikir atölyesi
- Yaratıcı ben, Sorun-sebep ağacı, Çağrıştır-buluştur, Birleştir-karşılaştır
- Tekrarlı Neden Analizi
- Süreç Analizi
- EMPATİ Haritası
- TRİZ
- SCAMPER
- Pareto analizi
- Design Thinking – Tasarım Düşüncesi
- Nar ağacı analizi
2.Proje fikirlerini değerlendirme çalışması
- De Bono Altı şapka
- Genel değerlendirme (Pazar cazibesi, İş sinerjisi, Fikrin yapılabilirliği, Kaynak ihtiyacı,
Kullanıcıya faydalar, Fikrin korunması, rakipler, teknoloji)
- Ekonomik değerlendirme (Geliştirme maliyeti, Üretim-sunum maliyeti, Diğer maliyetler (finanasal, pazarlama-dağıtım v.b), Gelirler (Destekler, satış fiyatı), Başabaş noktası